سیادرکا نیوز

سیادرکا نیوز

علمی - فرهنگی - اجتماعی - هنری
سیادرکا نیوز

سیادرکا نیوز

علمی - فرهنگی - اجتماعی - هنری

مرگ دلخراش چهار عضو یک خانواده آملی در فاضلاب منزل/ اعلام هویت فوت‌شدگان

چاه فاضلاب عصر جمعه مرگباری را برای یک خانواده آملی رقم زد.

به گزارش شمال نیوز، سه پسر و یک پدر از اهالی یکی از روستاهای این شهرستان عصر جمعه در اثر سقوط به چاه فاضلاب منزل خود جان باختند.

 رئیس شبکه بهداشت آمل درباره این حادثه گفت: براساس گزارش اورژانس 115 شهرستان ساعت 13 و 47 دقیقه ظهر امروز جمعه پیرمردی حدود 60 ساله در روستای طوله‌کلای شهرستان آمل برای خارج کردن درب چاه فاضلاب حیاط خانه خود به داخل چاه سقوط کرد.
 
حمزه قاسمی اظهار کرد: پسرهای این خانواده به نوبت برای نجات پدر و سپس برادران خود به درون چاه رفتند اما گاز متان متصاعد شده از این چاه و گرفتار شدن در فاضلاب، جان هر چهار عضو یک خانواده را گرفت؛ پسران این خانواده 23، 25 و 27 سال سن داشتند.
 
وی اضافه کرد: نیروهای آتش‌نشانی پس از تخلیه چاه، اجساد این چهار نفر را بیرون کشیدند و با حضور پزشک اورژانس در صحنه حادثه، مرگ هر چهار نفر تأیید شد.
 

هویت فوت‌شدگان 4 حادثه چاه فاضلاب در آمل اعلام شد


به گزارش شمال نیوز، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه هویت فوت‌شدگان حادثه چاه فاضلاب در آمل که عصر روز جمعه اتفاق افتاد مشخص شد، اظهار کرد: چهار عضو یک خانواده از اهالی یکی از روستاهای شهرستان آمل در این حادثه جان دادند که در این بین غلام‌حسن مقدم فرزند غلام‌حسین 56 ساله پدر خانواده بوده و به همراه سه فرزند پسر خود از دنیا رفت.

علی عباسی افزود: بهروز مقدم فرزند غلام‌حسن 28 ساله، بهزاد مقدم فرزند غلام‌حسن 25 ساله و رضا مقدم فرزند غلام‌حسن 21 ساله دیگر جان‌باختگان این حادثه ناگوار بودند.

وی در تشریح حادثه فوت پدر و سه فرزند پسرش در آمل خاطرنشان کرد: عصر روز جمعه 18 اردیبهشت ماه پدر خانواده‌ای در روستای طوله‌کلای شهرستان آمل برای خارج کردن درب چاه فاضلاب حیاط خانه خود به داخل چاه سقوط کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: به‌ دنبال آن سه پسر خانواده به نوبت برای نجات پدر و دیگر برادران به داخل چاه فاضلاب افتادند که به علت اثر خفگی و متصاعد شدن گاز جان خود را از دست دادند.


منبع : شمال نیوز

پیدا شدن یک اژدهای بالدار زنده در اندونزی

پیدا شدن یک اژدهای بالدار زنده در اندونزی



چندی پیش تصویر جالبی از کشور اندونزی مخابره شد که در آن یک اژدها، البته در ابعاد کوچک دیده می‌شود.این موجود ناشناخته و عجیب صورت و ظاهری کاملا شبیه اژده‌های افسانه‌ای دارد ولی از نظر ظاهر بسیار کوچک است.

موجود جدید کشف شده در اندونزی که دراکو وُلانز (Draco volans) یا اژدهای پرنده نام دارد از دسته مارمولک‌های اژدهایی بالدار است. بال‌های این خزنده به قفسه سینه‌اش متصل بوده  که به کمک آن می‌پرد ، اما مانند سایر خزندگان از توانایی پرواز محروم می باشد و فقط به جهیدن اکتفا می‌کند. بال‌های این جانور معمولا به رنگ نارنجی روشن همراه با خال‌های قرمز و آبی دیده شده است تا هنگامی که بال‌ها بسته‌اند شرایط را برای استتار و مخفی شدن فراهم کند.


 

اخبار,اخبار گوناگون ,اژدهای پرنده

 
بال‌های این موجود خارق العاده و جالب کمک می‌کند تا بتواند به راحتی از درختی به درختی دیگر پریده و از چنگ شکارچیان فرار کرده، غذا و حشره‌ای را برای تغذیه پیدا کند. این موجودات دارای قابلیتی هستند که می‌توانند تقریبا تا ۹ متر به راحتی بپرند. بال‌های آن‌ها از لحاظ ظاهری متفاوت‌تر از بال‌های پرندگان است، این موجودات می‌توانند بال‌ها را باز و بسته کنند اما از توانایی پرواز محرومند. خوشبختانه این موجودات خطرناک نبوده و نمی‌توانند مشکلی را برای دیگر موجودات ایجاد کنند؛ طول آن‌ها به ۲۰ سانتی متر می‌رسد و قابلیت تولید آتش از دهان خود را هم ندارند!

 

اخبار,اخبار گوناگون ,اژدهای پرنده

 
دراکو ولانزها بیشتر عمر خود را در درختان صرف می کند و حتی غذای خود را که شامل مورچه‌ها است نیز در آن جا یافت می‌کنند. اژده‌های پرنده تخم‌های خود را از درخت پایین آورده و در سطح زمین تنها تا ۲۴ ساعت آن‌ها را نگه می‌دارند، پس از آن به بالای درخت بازگشته و تخم‌های خود را به دست سرنوشت می‌سپارند.


منبع : بیتوته


عشق واقعی را از این زن چینی یاد بگیرید!

عشق واقعی را از این زن چینی یاد بگیرید!



زن 76 ساله چینی همسر نابینایش را با عشق و علاقه و بدون احساس خستگی 30 سال هدایت کرد. این زن علیرغم ناتوانی جسمی در راه رفتن، همیشه امیدوار است و می گوید: وقتی با همسرم هستم احساس شادی می کنم و تا آخر عمر در کنار او خواهم ماند. این زن چینی می گوید: من چشم او هستم و او تمام چیزی است که من در زندگی خود دارم.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,عشق واقعی

 

 55 سال از ازدواج این زوج چینی می گذرد؛ اما فرزندی ندارند و از سال 1985 تاکنون این زن مهربان هر آنچه در خیابان ها می بیند برای همسرش توصیف می کند.


اخبار,اخبار گوناگون ,عشق واقعی

 

منبع : بیتوته


یک زن، طراح باشکوه ترین پل تهران +عکس

به گزارش شمال نیوز، شاید در 6 ماه گذشته مطلبی یا تصویری از افتتاح یک پل جدید و مدرن در تهران که صرفا به منظور پیاده روی و تفریح و ورزش ساخته شده است، نشنیده و یا ندیده باشید؛ اگر چنین است کافی است نام " پل طبیعت" را در موتور جستجوی گوگل بنویسید و با تصاویر و محل این پل که شش ماهی نیست از افتتاح آن می گذرد آشنا شوید.

این اثر باشکوه را یک معمار زن 26 ساله تهرانی طراحی کرده است جالب تر از ساخت این پل زیبا در تهران نکته دیگری است که غرض از نوشتن این مطلب نیز همین نکته است که سرزمین ما ایران استعدادهای بالقوه و بالفعل درخشانی دارد که در صورت مهیا شدن فرصت می توانند به بهترین شکل آن متبلور شوند.

" لیلا عراقیان " 31 ساله یکی از همین استعدادهای جوان کشورماست که این روزها به واسطه ساخت پل طبیعت نام این مهندس معمار جوان نه تنها در ایران بلکه در جهان مطرح شده است.

 



به گزارش عصر ایران خانم عراقیان در سال 89 و زمانی که تنها 26 سال داشت طراحی پل 270 متری طبیعت را آغاز کرد و شاید در آن زمان نمی دانست که ایده و طراحی او زمانی محقق شود و پلی زیبا و مدرن در منطقه ای از تهران با طراحی او ساخته شود.

اما این رویا و طرح در نهایت در مهرماه سال گذشته محقق شد و با افتتاح پل طبیعت اثری هنری- معماری از یک زن جوان معمار ایرانی در اختیار شهروندان تهران و توریست های این شهر قرار گرفت.

پل طبیعت با 3 ستون (در سه طبقه) و طراحی بی نظیر و چشم نواز اولین پل صرفا پیاده رو در ایران محسوب می شود که بوستان آب و آتش را به  پارک جنگلی طالقانی متصل می کند.

این پل به لحاظ مکان یابی در محل تلاقی بزرگراه های مدرس، حقانی، همت و رسالت قرار گرفته است و مکانی خوب برای ورزش های صبحگاهی ، پیاده روی و حتی استراحت و تفریح است.



نکته دیگر در طراحی این پل اینکه این پل به گفته طراح جوان آن از پل های تاریخی همچون پل خواجو اصفهان الهام گرفته شده است و تلفیقی از معماری مدرن جهانی و معماری سنتی ایرانی است.

نکته دیگر اینکه این پل جزء 5 انتخاب برتر 300 معمار برجسته جهان در مسابقه معتبر معماری شهری " جوایز معماری  (A+ (architizer awards در سال 2015 که مقر آن در نیویورک است ، انتخاب شد.



اما نکته دیگر درباره طراح جوان " پل طبیعت " اینکه این معمار مبتکر ایرانی به دلیل تحریم ها نتوانسته است در مسابقات بین المللی معماری بریتانیا شرکت کند.

به دلیل ایرانی بودن این معمار جوان چندی پیش "پاول فینچ" مدیر مسابقات بین المللی معماری بریتانیا  با ابراز تاسف از اینکه این معمار ایرانی نمی تواند در این مسابقات شرکت کند، به او اطلاع داده شد به دلیل تعهد دولت بریتانیا به تحریم های ایران ، در این مسابقات بین المللی معماری حضور شرکت کننده ای از ایران ممکن نیست.


لیلا عراقیان در این باره به روزنامه گاردین بریتانیا می گوید:" این مسخره است. من یک معمار ایرانی هستم و این مسابقه یک رویداد فرهنگی است و هیج ارتباطی به سیاست ندارد. این اقدام بسیار تبعیض آمیز است."

با این حال وقتی عراقیان روی پل طبیعت می ایستد می تواند بیش از سایرین از اجرایی شدن ایده ذهنی اش ، لذت ببرد.

لیلا عراقیان بر روی پل طبیعت. او دانش آموخته مهندسی معماری از دانشگاه شهید بهشتی تهران است.



او در این باره به گاردین می گوید:" زمانی که طرح این پل تنها بر روی کاغذ بود فکر نمی کردم روزی اجرایی شود. این احساس خوبی است که می بینم مردم از آن لذت می برند... این مساله به من اعتماد به نفس بیشتری برای انجام پروژه های بیشتر در آینده می دهد. اما وقتی فکر می کنم چنین پروژه ها و فرصت هایی شاید تنها یک بار در زندگی آدم اتفاق افتد."





منبع : شمال نیوز

با این نوشیدنی بدنتان را سم زدایی کنید

به گزارش شمال نیوز، آناناس یک منبع غنی از برخی از عناصر کم مصرف  است که بدن شما نیاز دارد. در اینجا 10 دلیل برای اضافه کردن آناناس به رژیم غذایی تان را می گوییم.

 

1. مبارزه با التهاب

بروملین یک آنزیم است که دارای خواص ضد التهابی است. بروملین در مبارزه با التهاب کمک میکند تا از شر سموم خلاص شویم مصرف مرتب آب آناناس می تواند  صدمات آرتریت را کاهش داده و با درد ناشی از ورزش التهاب و درد را کاهش می دهد.

 

2. کمک به لاغر شدن

با توجه به فیبر موجود در آناناس، زمان بیشتری طول میکشد تا هضم شود، در نتیجه باعث سیری طولانی مدت می شود. نوشیدن آب آناناس در صبح مانع از هوس  مصرف  قند و چربی میشود. تیامین موجود در آن  متابولیسم بدن را افزایش داده و با تبدیل کربوهیدرات به انرژی کمک می کند.

 

3. حملات گرگرفتگی انگل از کبد و روده ها

آناناس حاوی بروملین آنزیم،  است در عرض سه روز کرم معده را از بین می برد.

 

4. تنظیم تیروئید

آناناس حاوی ید و بروملین است که در ارتقاء اختلالات مختلف اتوایمون موثر هستند. بنابراین، در کاهش علائم مرتبط با تیروئید موثر است.

 

 

5. تعادل الکترولیت ها

آناناس حاوی پتاسیم است که بدن را قوی تر کرده و الکترولیت های بدن را متعادل می کند.

 

6. خلاص شدن از شر سموم

آناناس دارای فیبر، آنزیم مفید است و یک منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است که به سم زدایی بدن کمک می کند.


7. به سیستم گوارشی کمک میکند.

بروملین موجود در آناناس به سیستم گوارشی کمک می کند.

 

8. تقویت لثه و حفظ سفیدی دندان

تحقیقات نشان داده است که آنزیم بروملین در آناناس به عنوان یک  برای دندان ها و لثه ها بسیار ایده آل است.

 

9. بهبود بینایی

آناناس حاوی بتا کاروتن و ویتامین A است که برای بینایی مفید است. اطلاعات منتشر شده در یک مطالعه در آرشیو پزشکی منتشر نشان می دهد که خوردن 3 وعده یا بیشتر آناناس در طول روز ممکن است خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن را کاهش دهد.

 

10. محافظت از سرطان

تحقیقات در مجله Planta پزشکی منتشر شد که بروملین موجود در آن از سرطان پیشگیری می کند.


منبع : شمال نیوز به نقل از دکتر سلام