سیادرکا نیوز

سیادرکا نیوز

علمی - فرهنگی - اجتماعی - هنری
سیادرکا نیوز

سیادرکا نیوز

علمی - فرهنگی - اجتماعی - هنری

از دکمه Reset و یا کلید Power کیس استفاده نکنید

حتی‌الامکان از دکمه Reset و یا کلید Power برروی کیس رایانه برای خاموش کردن و یا راه‌اندازی مجدد سیستم استفاده نشود.

یک کارشناس نرم‌افزار هشدار داد: حتی‌الامکان از دکمه Reset و یا کلید Power برروی کیس رایانه برای خاموش کردن و یا راه‌اندازی مجدد سیستم استفاده نشود.

نوید نیکخواه‌بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: معمولاً اغلب خریداران رایانه در همان هفته اول خرید مجبور می‌شوند برای تعمیر و یا رفع عیب آن مجدداً به فروشنده مراجعه کنند و باید گفت که نکاتی وجود دارد که می‌تواند برای رفع این مشکلات مؤثر باشد.

وی، تصریح کرد: وقتی رایانه کاربر روشن است، هرگز نباید برق آن را قطع کند، چرا که ممکن است موجب آسیب دیدن قطعات سیستم


و یا ایجاد خرابی در سیستم عامل (ویندوز) شود و هم‌چنین کاربر باید همواره از نصب بودن برنامه ضدویروس مطمئن باشد و سعی کند حداقل هر هفته آنتی‌ویروس خود را به‌روز کند.

نیکخواه‌بهرامی تأکید کرد: از قرار دادن بلندگوهای رایانه در کنار مانیتور خودداری شود، چرا که خاصیت مغناطیسی بلندگوها ممکن است در عملکرد مانیتور اختلال ایجاد کند و نکته حائز اهمیت دیگر این است که از پاک کردن فایل‌هایی که کاربر آگاهی کامل از محتوا و هدف آن ندارد،


خودداری کند؛ درایوهای C و D در اغلب رایانه‌ها حاوی برنامه‌های اصلی سیستم‌اند و پاک کردن پوشه یا فایل‌های ناشناس از آن‌ها، ممکن است موجب آسیب به ویندوز شود.


این کارشناس حوزه نرم‌افزار در ادامه بر لزوم نصب نکردن برنامه‌هایی که کاربر کاربردشان را نمی‌داند تاکید کرد و افزود: نصب بی‌مورد برنامه‌ها موجب کند شدن سرعت سیستم و حتی ممکن است موجب خرابی ویندوز شود.


نیکخواه‌بهرامی گفت: در صورتی که نرم‌افزار ضدویروس از نصب برنامه‌ای جلوگیری کرد، کاربر نباید سعی کند با بستن ضدویروس برنامه را نصب کند و بدیهی است که ممکن است در این گونه موارد برنامه مورد نظر ویروسی باشد. لازم به ذکر است،


درصورتی که ولتاژ برق ضعیف است و یا نوسان دارد، کاربر باید حتماً از یک محافظ رایانه مناسب استفاده کند، چراکه نوسانات ولتاژ برق بیشترین صدمه را به سیستم‌های الکترونیکی وارد می‌کنند.

وی خنک نگه داشتن درجه حرارت محیطی را که رایانه در آن قرار دارد و نیز حذف بازی‌ها و برنامه‌های دیگر که کاربر عموماً با آن کار نمی‌کند


را نیز از عوامل تأثیرگذار در بهبود وضعیت رایانه دانست و افزود: برای حذف یک برنامه و یا بازی، کاربر باید از طریق مسیر Control Panel و سپس Add/Remove Program اقدام کند


و سپس برنامه‌ای را که می‌خواهد حذف کند را از لیست انتخاب کرده و دکمه Add/Remove را بزند و روند حذف را ادامه دهد تا برنامه حذف شود و هرگز فایل‌های برنامه را به‌طور دستی پاک نکند.

رایت بیش از 700 مگابایت بر روی یک CD

رایت بیش از 700 مگابایت بر روی یک CD


شاید برایتان پیش اومده باشه که مثلا یه برنامه دارید که حجمش از 700 مگابایت بیشتر باشه . و می خواهید اونو رایت کنید در این مواقع می بایست اون برنامه رو فشرده کنید که البته شاید باز هم اون برنامه تو سی دی جا نشه .

 با این ترفند می تونید بر روی سی دی های معمولی حتی تا 1 گیگا بایت اطلاعات ذخیره کنید .

ابتدا می بایست ببینید رایتر شما over burning ساپورت می کنه یا نه . برای تست این کار مراحل زیر را دنبال کنید :

ابتدا به برنامه Nero رفته و سپس کلید های ترکیبی Ctrl + R را فشار دهید . تو این پنجره ببینید که در قسمت Recorder information ،رو به روی عبارت Over burn عبارت supported نوشته شده است یا نه . اگر عبارت ساپورت نوشته شده باشد شما می تو نید از این ترفند استفاده کنید حال به منوی File رفته و قسمت preferences رو انتخاب کنید سپس در قسمت Expert features دقت کنید که عبارت enable over burn فعال باشد .در زیر همین گزینه مقدار مجاز over burn رو به دقیقه مشخص کنید حال به منوی File رفته و گزینه New را انتخاب کنید و در قسمت Multisession گزینه No Multisession را انتخاب نمایید .سپس در قسمت Burn عبارت Write Method رو به Disc at Once تبدیل کنید .

حال می توانید سی دی خود را رایت کنید مقدار رایت هم بستگی خیلی زیادی به رایتر داره .

خنثی کردن ممنوعیت راست کلیک در سایتها

خنثی کردن ممنوعیت راست کلیک در سایتها


احتمالا شما هم به سایتهایی مراجعه کردین که هنگام راست کلیک اخطار میده ,که نمی تونید از منوهای راست کلیک استفاده کنید . البته این روش های جلوگیری از راست کلیک اصلا مفید نیستن چون به هر حال کل صفحات سایت همراه با محتوی سایت توسط مرورگر در داخل History ثبت میشن . روش های زیادی وجود داره : 1. ساده ترین راه غیر فعال کردن Java Script هست . 2.دو تا کلیک (راست و چپ) رو با هم فشار بدین و با هم بلند کنید (این روش در بعضی از سایت ها کار نمی کنه) 2. در صفحه راست کلیک کنید , دکمه راست کلیک رو هم چنان پایین نگه دارید و بعد Esc را بزنید تا اخطار ناپدید شود . دکمه راست کلیک رو رها کنید , حالا می تونید از منو های راست کلیک استفاده کنید . 3. راه دیگه اینه که عکس یا هر چیز دیگه رو که در سایت هست و احتمالا شما راست کلیک رو برای برداشتن اون میخواین انجام بدین رو به صورت Drag and Drop در بالای مرورگر ( جایی که آدرس های اینترنتی رو وارد می کنید ) بکشید (بکشید و رها کنید).

خارج کردن برنامه از حافظه کامپیوتر شما در زمان خروج

خارج کردن برنامه از حافظه کامپیوتر شما در زمان خروج

شاید این مشکل برای عموم شما  پیش آمده باشه که  ، وقتی قصد خروج  از ویندوز را داشته اید ، ویندوز پیغامی  مبنی بر اینکه  برنامه XXXX  در حال اجراست . و سوالی از  شما مبنی بر اینکه آیا می خواهید به کار این برنامه در حال حاضر پایان داده شود یا خیر  پرسیده است ؟

برای  رفع این مشکل ویندوز به طور خودکار و خاتمه اجرای  چنین برنامه هایی  ،  در رجیستری ویندوز  کلید زیر را بیابید :

[HKEY_USER\.DEFAULT\Control Panel\Desktop]

( این مقدار  Auto End Tasks  به طور پیش فرض با مقدار صفر در ویندوز XP موجود است ) ولی اگر از ویندوز دیگری استفاده می کنید و این مقدار را پیدا نکردید ،   یک مقدار رشته ای به نام Auto End Tasks بسازید ( تمامی مقادیر موجود در رجیستری باید بدون فاصله و دقیقا به همین شکل  گفته شده ساخته شوند )  و به آن مقدار 1 را بدهید.

این شهر پر سرعت ترین اینترنت را دارد

موسسه آکامای گزارش وضعیت اینترنت دنیا را در چهارماهه دوم سال ۲۰۱۱ منتشر کرد براساس گزارش این موسسه تنها ۱.۹ درصد از کاربران ایرانی به اینترنت کمتر از ۲ مگابیت بر ثانیه و با حداکثر سرعت ۵۷۶ کیلوبیت بر ثانیه دسترسی دارند.

به گزارش مهر، موسسه آکامای گزارش وضعیت اینترنت در چهار ماهه دوم سال ۲۰۱۱ را برمبنای بیش از ۶۰۴ میلیون آدرس IP که از ۲۳۸ کشور و منطقه به “سکوی هوشمند آکامای” متصل بودند منتشر کرد.

نتایج این گزارش نشان می دهد که در این دوره تنها ۲۷ درصد از کل آدرسهای اینترنت پروتکل (IP) با سرعت پهنای باند بیش از ۵ مگابیت بر ثانیه متصل شده اند.

این بررسی همچنین از اطلاعات جمع آوری شده توسط ۱۸ ارائه دهنده جهانی اینترنت موبایل نیز استفاده کرد و نشان داد که متوسط پیک سرعت اتصال موبایل بین ۱.۲ مگابیت برثانیه تا ۲۳.۴ مگابیت برثانیه است.
پرسرعت ترین اینترنت دنیا در کره

این گزارش نشان می دهد که کره جنوبی همچنان در راس فهرست ۱۰ کشور برتر دارای پرسرعت ترین پهنای باند قرار دارد.
بر مبنای این طبقه بندی، کره جنوبی با سرعت متوسط پهنای باند ۱۳.۸ مگابیت برثانیه در رتبه اول، هنگ کنگ با سرعت ۱۰.۳ مگابیت برثانیه در رتبه دوم و ژاپن با سرعت ۸.۹ مگابیت برثانیه در رتبه سوم قرار دارد.

از این ۱۰ کشور ۳ کشور از اروپا هستند که هلند با سرعت متوسط پهنای باند ۸.۵ مگابیت برثانیه در راس اروپا و سکوی چهارم دنیا قرار دارد و پس از آن جمهوری چک با ۷.۴ مگابیت برثانیه و سوئیس با سرعت ۷.۳ مگابیت برثانیه در رتبه سوم اروپا ایستاده است.

آمریکا با سرعت متوسط پهنای باند ۵.۸ مگابیت برثانیه رتبه ۱۲ و انگلیس با سرعت متوسط ۵ مگابیت برثانیه رتبه ۲۵ دنیا و ۱۱ اروپا را به دست آورده است.

جدول طبقه بندی کشورهایی که به بالاترین سرعت پهنای باند دسترسی دارند

سرعت پهنای باند در تقسیم بندی شهرها

در تقسیم بندی سرعت پهنای باند در شهرهای دنیا، آسیا بیشترین آمار را در طبقه بندی ۱۰۰ شهر پرسرعت دنیا به خود اختصاص داده است. به طوریکه در این طبقه بندی، ۵۹ شهر در ژاپن و ۱۰ شهر در کره جنوبی قرار دارند.

در اروپا، شهر “برنو” در جمهوری چک، در راس سریعترین شهرهای این قاره ایستاده است اما در سطح جهانی در رتبه ۵۵ قرار دارد.

در آمریکا ۱۸ شهر، وارد رده بندی ۱۰۰ شهر پرسرعت دنیا شده اند که شهر سن خوزه (که در آن سیلیکون ولی واقع شده) با سرعت ۳۸.۷ مگابیت برثانیه در رتبه ۹ این رده بندی و در رتبه نخست آمریکا ایستاده است.

سریعترین شهر دنیا “تائگو” در کره جنوبی است که پیک سرعت آن ۵۵.۳ مگابیت برثانیه است.

این بررسیها نشان می دهد که متوسط سرعت پهنای باند شهرهای دنیا نسبت به چهارماهه نخست سال ۲۰۱۱ با یک رشد ۲۱ درصدی مواجه بوده اند.
وضعیت متوسط سرعت پهنای باند در ایران

برمبنای طبقه بندی چهارماهه دوم سال ۲۰۱۱ موسسه آکامای، کشورهای لبنان و بولیوی رتبه های اول و دوم کندترین سرعت اینترنت دنیا با سرعت کمتر از ۲۵۶ کیلوبیت برثانیه را به خود اختصاص دادند. ازبکستان، نیجریه و نپال نیز در سکوهای سوم تا پنجم ایستاده اند.

ایران در این طبقه بندی در رتبه هشتم قرار گرفته است. هرچند کشورمان نسبت به چهارماهه اول سال ۲۰۱۱ دو رتبه ارتقا یافته و از رتبه ۶ به رتبه ۸ رسیده است، اما این بهبود به معنی دسترسی بیشتر به پهنای باند زیر دو مگابیت (در مورد ایران ۵۱۳ کیلوبیت بر ثانیه) نیست، بلکه بدان معنی است که دسترسی به پهنای باند ۱۲۸ کیلوبیت برثانیه افزایش یافته است.

جدول کندترین اتصالات پهنای باند باریک

با بررسی نمودارهایی که درباره وضعیت سرعت پهنای باند ایران بر روی سایت آکامای ارائه شده، می توان فهمید که متوسط سرعت پهنای باند در ایران ۵۷۶ کیلوبیت برثانیه است، اما تنها ۱.۹ درصد از کاربران ایرانی از این سرعت پهنای باند استفاده می کنند و ۰.۱ درصد (نزدیک به صفر) از کاربران به سرعت پهنای باند زیر ۵ مگابیت برثانیه دسترسی دارند.

نزدیک به ۳۰ درصد (۲۹.۵ درصد) از کاربران ایرانی از پهنای باند باریک (زیر ۲۵۶ کیلوبیت برثانیه) برخوردارند و در حدود ۷۰ درصد از کاربران به سرعت اینترنت کمتر از ۱۲۸ کیلوبیت برثانیه رضایت می دهند.

منبع : مهر