سیادرکا نیوز

سیادرکا نیوز

علمی - فرهنگی - اجتماعی - هنری
سیادرکا نیوز

سیادرکا نیوز

علمی - فرهنگی - اجتماعی - هنری

کری : ما همچنان با ایران دشمن هستین.

آکری: می‌توانیم برای تغییر رفتار ایران، بعدا تحریم‌های بیشتری وضع کنیم/ همچنان دشمن هستیم 
فارس/ جان کری وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در مورد توافق هسته‌ای با ایران، گفت در صورتی که تهران دسترسی‌های لازم را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ندهد، تمام تحریم‌ها بار دیگر اعمال می‌شوند. کری که همراه با ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا در ویژه‌برنامه‌های روزهای یکشنبه شبکه‌های تلویزیونی آمریکا صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی در مورد بازرسی‌های «هر زمان و هر مکان» در ایران، گفت: «من هرگز در 4 سال گذشته در مورد هر زمان و هر مکان صحبت نکردم.» وی با این حال افزود: «اگر آن‌ها به ما دسترسی ندهند... ما این امکان را داریم که تمام تحریم‌ها (رفع‌شده پس از توافق) را فورا بازگردانیم.» در ادامه مونیز هم در این مورد گفت: «منظور من هم از دسترسی هر زمان و هر مکان، یک رویه به درستی تعریف شده و یک بازه زمانی به درستی تعریف‌شده، برای حل مسئله بود.» بر اساس آنچه در متن برنامه جامع اقدام و همچنین پیش‌نویس قطعنامه مربوطه شورای امنیت سازمان ملل آمده، در صورتی که آژانس درخواست دسترسی به یک سایت را داشته باشد، ایران باید نهایتا ظرف 24 روز این دسترسی را ارائه دهد. البته پیش از آن فرآیند حل اختلاف نیز وجود داشته و آژانس باید اسناد متقنی در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای در این سایت‌ها ارائه دهد. با این وجود، ساز و کاری که برای بازگشت تحریم‌ها در نظر گرفته شده، این امکان را به طرف غربی می‌دهد که برای دریافت دسترسی از ایران، تهران را با اهرم بازگشت تحریم، تحت فشار قرار دهد. (جزئیات بیشتر) وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش، در مورد تحرکات منطقه‌ای ایران نیز گفت: «ما همین الان هم تحریم‌های (غیر هسته‌ای) دیگری داریم و بعدا هم می‌توانیم برای تغییر رفتار ایران، بر آن‌ها بیافزاییم.» کری در مورد اتباع آمریکایی بازداشت‌شده در ایران هم گفت: «ما بارها مسئله شهروندان آمریکایی را مطرح کرده‌ایم و همین حالا هم داریم روی آن کار می‌کنیم.» او در پاسخ به این سوال که چرا افراد نباید به ایران مظنون باشند، گفت: «ما هم هستیم، ما هم مظنون هستیم،‌ به همین خاطر هم بود برای توافق مذاکره کردیم. هیچ چیز در این توافق بر مبنای اعتماد نیست، بلکه بر اساس عملکردی است که کاملا قابل راستی‌آزمایی است.» وی سپس در جواب این سوال که ایرانی‌ها دشمن آمریکا هستند، گفت: «آن‌ها دشمن بوده‌اند و هنوز هم ما رقیب هستیم. ما به هیچ وجه متحد یا دوست هم نیستیم.

انگور 27 میلیون تومانی


بنابراعلام اداره محلی کشاورزی ،‌ هر دانه این انگور به اندازه یک توپ پینگ پنگ بود و دست کم 20 گرم وزن داشت.

 یک خوشه انگور ژاپنی امروز به مبلغ بی سابقه یک میلیون ین(‌۷۴۶۰ یورو معادل۲۷ میلیون تومان) به فروش رسید که به این ترتیب خریدار برای هردانه آن مبلغ ۲۸۷ یورو پرداخت کرده است.
 
 این قیمت برای یک خوشه انگور حتی در ژاپن که در آن میوه ها کالاهای لوکس محسوب می شوند، بسیار بالا است.

 

 
این خوشه 26 دانه ای انگور از نوع انگور قرمز که در نخستین مزایده امسال کانازاوا واقع در 300 کیلومتری شمال غربی توکیو عرضه شد ،‌ رکورد 550 هزار ینی سال گذشته برای یک خوشه انگور  را شکست .
 
بنابراعلام اداره محلی کشاورزی ،‌ هر دانه این انگور به اندازه یک توپ پینگ پنگ بود و دست کم 20 گرم وزن داشت.
 
ماسایوکی هیراییMasayuki Hirai سرآشپز هتل نیکو  کانازاوا  و خریدار این خوشه انگور در گفتگو با خبرنگاران گفت  مقامات بخش گردشگری به او  دستور داده اند برای جلب توجه افکار عمومی  به این منطقه به مناسبت ورود نخستین قطار پرسرعت ژاپنی ، به هرقیمتی در این مزایده به پیروزی برسد.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو ، همین امسال ،‌یک جفت طالبی یوباریYubari  هوکایدو در شمال ژاپن که نشانه ای از جایگاه اجتماعی محسوب می شود به قیمت یک و نیم میلیون ین به فروش رفت .
 
ژاپنی ها غالبا میوه های ظریف را به عنوان هدیه می دهند و مغازه های خاصی برای فروش این نوع میوه ها وجود دارد .
 
هندوانه های مربع شکل و حتی به شکل قلب تقاضا زیادی دارد و یک هلوی سفید رنگ به اندازه سر یک نوزاد تا حدود 2000 ین (‌15 یورو ) قیمت دارد.