سیادرکا نیوز

سیادرکا نیوز

علمی - فرهنگی - اجتماعی - هنری
سیادرکا نیوز

سیادرکا نیوز

علمی - فرهنگی - اجتماعی - هنری

فاجعه آنتی بیوتیک

کارشناسان درباره مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها هشدار می دهند وآن را فاجعه بار می خوانند.
به نقل از بخش سلامت خبرگزاری ANSA ایتالیا، مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها فاجعه به بار می آورد.

براساس این گزارش، مقاومت در برابر آنتی بیوتیک خاصی نشان دهنده یک تهدید فاجعه بار برای پزشکی بحساب می آید.

براین اساس، این اتفاق ممکن است باعث مرگ بیمارانی که در معرض خطر قرار دارند شود.
این بیماران به علت مقاومت باکتری ها در برابر آنتی بیوتیک ها و ماندگاری عفونت در بدن آنها و درمان نشدنشان زندگی خود را از دست می دهند.

سالی دیویس، افسر ارشد پزشکی، با توجه به نیاز اقدام جهانی برای مقابله با مقاومت آنتی بیوتیکی و توسعه داروهای جدید برای مبارزه با عفونت های جدید هشدار داد


منبع : باشگاه خبرنگاران

کشدارترین صندلی دنیا

"جاستین مولر" هنرمندی از کارولینای شمالی است که به تازگی با استفاده از کش های رنگی صندلی ای ساخته است که می تواند وزن انسان را نیز تحمل کند.

"جاستین مولر" هنرمندی از کارولینای شمالی است که به تازگی با استفاده از کش های رنگی صندلی ای ساخته است که می تواند وزن انسان را نیز تحمل کند و در عین حال انعطاف پذیری خاصی نیز دارد.

او برای آنکه بتواند این صندلی را بسازد نیاز به بیش از 65 هزار کش رنگی داشته است و برای جمع آوری آن ها به چهار شهر مختلف سفر کرده است و در تمامی کش هایی که در این شهرها بود را خریده است. او برای اینکار نزدیک به 200 دلار نیز خرج کرده است.

پس از جمع آوری تمامی کش ها به کمک دوستان دانشگاهی شروع به ساخت این صندلی کرد که البته کار بسیار مشکلی بود. آن ها هیچ طرح اولیه ای نداشتند و به همین دلیل نمی دانستند که باید دقیقا چه چیزی درست کنند.

پس از بدست آمدن طرح های اولیه و صرف نزدیک به 336 ساعت بالاخره توانستند این صندلی را بسازند. درنگاه اول این صندلی یک اسباب بازی رنگی به نظر می آید اما وقتی از نزدیک به ان دقت کنید متوجه اوج زیبایی اش می شوید. این صندلی 100 درصد از کش ساخته شده است و البته باعث شد او به همراه دوستانش برنده جایزه 3 هزار دلاری مسابقات هنرهای تجسمی شوند.


موز قرمز

موز قرمز رنگ گونه‌ای از موزهای وحشی است که میوه بومی آمریکای جنوبی است و بسیار شیرین‌تر از سایر موزها از جمله موز زرد رنگ است. رشد این موز بسیار آهسته‌تر از موزهای زرد است و معمولا 10 ماه طول می‌کشد تا میوه‌ها برسند. این میوه معمولا صادر نمی‌شود و در کلمبیا و اکوادور به فروش می‌رسد. این موزها از لحاظ ژنتیکی نسبت به سایر آفات مقاوم هستند.


اثرات منفی چراغ خواب برروی مغز انسان


  اثرات منفی چراغ خواب برروی مغز انسان

امواج نور مصنوعی چراغ خواب بر سلول های مغز تأثیر جبران ناپذیری به همراه دارد

علیرضا غفاریان روانشناس : از چراغ خواب برای جلوگیری از ترس کودکان در شب و یا برای افزایش نور در داخل سالن ها و یا منازل با ارتفاع مختلف استفاده می شود.

وی گفت: همانطور که چراغ خواب برای روشنایی بیشتر استفاده می شود عوارضی را به همراه دارد.

غفاریان در خصوص تأثیر منفی چراغ خواب برروی مغز گفت: امواج این نور مصنوعی بر سلول های مغز به خصوص سروتونین تأثیر منفی دارد و سلول های مغز را دچار خستگی می کند.

وی اذعان داشت، چراغ خواب رنگ های مختلفی دارد که نور آبی و قرمز برای بینایی کودکان مضر بوده و تأثیرات جبران ناپذیری برروی مغز می گذارد.

وی در پایان افزود: اگر بتوانیم مواقع استراحت در تاریکی مطلق بخوابیم و از چراغ خواب استفاده نکنیم نه تنها مغز در آرامش به فعالیت خود ادامه می دهد بلکه هورمون های بدن در سطح مناسبی ترشح می شود.