سیادرکا نیوز

سیادرکا نیوز

علمی - فرهنگی - اجتماعی - هنری
سیادرکا نیوز

سیادرکا نیوز

علمی - فرهنگی - اجتماعی - هنری

برای فرار از سرطان چی نخوریم؟!

به گفته دکتر محمدرضا وفا، متخصص تغذیه یکی از دلایل مهم ابتلا به سرطان در کشور ما، تغییر در سبک زندگی به ویژه تغییر در الگوی غذایی است. به گفته دکتر وفا اگر الگوی تغذیه ای در کشور ما تغییر کرده و مصرف روزانه میوه و سبزی تازه، دریافت روزانه ویتامین D و ورزش روزانه در برنامه زندگی مردم ما وارد شود، آمار ابتلا به سرطان به طور چشمگیری کاهش خواهدیافت. بر این اساس، ابتدا به بررسی خوراکی هایی می پردازیم که باید از برنامه روزانه زندگی حذف شده و در ادامه به نکته های تکمیلی دیگری برای دور ماندن از ابتلا به سرطان اشاره خواهیم کرد.


برای فرار از سرطان چی نخوریم؟!


آشپزخانه بدون خرچنگ


1- گوشت های فرآوری شده: نمک، افزودنی ها و نگه دارنده های اضافه شده به این نوع گوشت ها (مثل سوسیس ها و کالباس ها) و دودی کردن بعضی از آنها، این خوراکی ها را به مواد غذایی سرطان زا تبدیل می کند. دلیل آن نیز ترکیب سرطان زایی به نام «نیترات سدیم» است. بررسی انجام شده در 10 کشور اروپایی به مدت 13 سال نشان می دهد با مصرف روزانه 160 گرم از این گوشت ها، خطر مرگ ناشی از ابتلا به سرطان تا 44 درصد افزایش پیدا می کند.

2- گوشت قرمز: مصرف روزانه گوشت قرمز خطر ابتلا به سرطان پروستات و روده در مردان و سرطان سینه در زنان را افزایش می دهد.

3- سمپاشی شده ها: باید انواع «ارگانیک» را جایگزین انواع محصولات باغی کرد. آزمایش ها نشان می دهد در 98 درصد موارد آزمون وجود باقی مانده آفات نباتی در انواع سیب و در 90 درصد موارد در انواع انگور، پرتقال و توت فرنگی مثبت است.

4- کنسروی ها: اغلب محصولات کنسروی به ویژه انواع بسته بندی شده در ظروف آهنی، با وجود لایه لاک محافظی که داخل قوطی استفاده می شود، حاوی  ترکیبی به نام «بیسفول A» یا BPA هستند. به دلیل اسیدی بودن کنسرو «رب گوجه فرنگی» میزان این ترکیب در رب گوجه از همه انواع کنسروها بیشتر است.



برای فرار از سرطان چی نخوریم؟!


5- ماهی ها (به ویژه سالمون پرورشی): حدود 60 درصداز ماهی های «سالمون» آلوده به مواد شیمیایی هستند. دلیل آن استفاده از آنتی بیوتیک در پرورش آنهاس.این ترکیب ها پس از ورود به بدن، زمینه ساز ابتلا به سرطان است. آزمایش های انجام شده روی «کبد» ماهی های سالمون پرورشی نشان می دهد میزان «شپش» موجود در کبد آنها، 30 برابر سالمون آزاد است.


6- چرب ها: اگر چربی ها از نوع اشباع شده یا همان جامد باشند، خطر چند برابر خواهدشد.

7- نمک سودها: این خوراکی ها به دلیل نمک زیادی که دارند، زمینه ساز ابتلا به سرطان به ویژه سرطان دستگاه گوارش هستند. این خوراکی ها حاوی ترکیب هایی از گروه «نیترات ها» هستند. پس از مصرف این خوراکی ها، نیترات به «ان- نیتروز» تبدیل خواهدشد. این ترکیب، شاخص ترین عامل ایجاد سرطان های گسترده با پیشروی سریع در بدن مانند سرطان دستگاه گوارش است.

8- سرخ شده ها:
حرارت چربی و تغییرات مولکولی مواد غذایی، زمینه ساز ایجاد ترکیب های نامناسب در غذاست. یکی از این ترکیب ها «آکریل آمید» است. این همان ترکیبی است که در بیشتر غذاهایی که سرخ شده اند، تنقلات کارخانه ای مانند چیپس، سیب زمینی های ارائه شده در رستوران های عرضه کننده انواع فست فود، وجود دارد. آکریل آمید در سیگار نیز وجود دارد.

9- خوراکی های آر دی:
نان سفید و دیگر انواع نان های فانتزی تهیه شده از آرد سفید، یکی از عوامل زمینه ساز ابتلا به سرطان هستند. این خوراکی ها اغلب قند بالایی دارند. بنابراین پس از خوردن آنها میزان قند خون و تشرح انسولین بالا می رود.

10- شکر تصفیه شده و شیرین کننده های مصنوعی: خوراکی هایی تهیه شده از شکر تصفیه شده حاوی ذرت با درصد قند فروکتوز بالاه ستند. شاخص ترین شیرین کننده مصنوعی، آسپارتام است. این ترکیب در نوشابه ها، آبنبات ها و شکلات های رژیمی وجود دارد.



برای فرار از سرطان چی نخوریم؟!


زندگی بدون خرچنگ


1- به تفلون نچسبید: ظروف تفلونی حاوی ترکیب های فلوئودار هستند. هر نوع وسیله خوراک پز با عنوان «تفلون» یا «ضد خش و چسبندگی» حاوی مشتقات فلوئور هستند. در اثر حرارت، ترکیب های فلوئوردار تجزیه شده و این گاز مسموم وارد مواد غذایی در حال سرخ کردن یا پختن می شود.

2- کمتر نقاشی کنید:
تحقیقات نشان می دهد نزدیک به 900 نوع ترکیب شیمیایی مسموم کننده در ترکیب لوازم آرایشی وجود دارد که از جمله شاخص ترین آنها می توان به پارابن ها، فتالات ها، آنتی باکتریان ها، مواد معطر 20 و 4 دی اگزان، هیدروکوئینون، ذرات نانو و فرمالدئید اشاره کرد، بنابراین تا حد ممکن از این ترکیب ها کمتر استفاده کنید.

3- کمتر بشویید: استفاده از ضدعفونی کننده های شیمیایی به ویژه انواع قوی آنها مانند قارچ کش ها و از بین برنده های کپک ها، خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان را دو برابر افزایش می دهد. تنها پاک  کننده و ضدعفونی کننده سالم، آب و صابون است.
4- کمتر تزئین کنید: انتشار ترکیب های فرمالدئید از نئوپان و دیگر چوب های فشرده، ترکیب شیمایی پارچه ها و رنگ های بودار از دیگر عوامل سرطان زا در خانه هستند. استفاده از وسایل چوبی طبیعی مانند گردو، بامبو، آلبالو و... پرده ها با الیاف نخی و رنگ کردن منزل با رنگ های بی بو از راهکارهای دور ماندن از عوامل سرطانزاست.

5- سالم روشن شوید:
جدا از اینکه بخار و ذرات ناسالم ناشی از شکستن لامپ های کم مصرف، فضای خانه را آلوده کرده و باید با دستکش آن را جمع کرد، با هر بار روشن شدن این لامپ ها هوای تنفسی خانه با گاز ناسالم داخل این لامپ ها آلوده می شود.

6- ماشین را خاموش کنید: از هر فرصتی برای تحرک بدنی استفاده کرده و بگذارید بدن با تحرک کافی برای سوخت و ساز مناسب داشته باشد.

7- از دود، دور شوید: بروی صبحت مان با شماست که هنوز آلوده نشده یا به تازگی آلوده شده اید. دخانیات، یکی از مهم ترین عوامل ابتلا به سرطان دستگاه تنفسی، خون و گوارش است.



منبع : مجله همشهری دانستنیها

رمز عبور هایی که هرگز نباید انتخاب شوند

"Splash Data" نا‌امن‌ترین رمز عبور های استفاده شده در اینترنت را به کمک بررسی ۳ میلیون پسورد افشا شده در سال ۲۰۱۴ گردآوری کرده است،
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ سال 2014 همراه با بزرگترین حملات سایبری بوده است، از دسترسی به اطلاعات شرکت سونی پیکچرز، تا حملات صورت گرفته برروی معرفترین پست های الکترونیکی،‌ در این بین کاربرانی که اولین انتخاب را برای رمز عبور ها حساب های مهم خود داشته اند، بیشتر مورد آسیب قرار گرفته اند.

در لیست منتشر شده از "Splash Data" که سالی یک بار منتشر می‌شود، نا امن ترین رمز عبور های استفاده شده در اینترنت را به کمک بررسی ۳ میلیون پسورد افشا شده در سال ۲۰۱۴ گردآوری کرده است.

123456.1
password.2
12345.3
12345678.4
5.qwerty
123456789.6
1234.7
8.baseball
9.dragon
10.football
1234567.11
12.monkey
13.letmein
14.abc123
111111.15
16.mustang
17.access
18.shadow
19.master
20.micheal
21.superman
696969.22
123123.23
24.batman
25.trustno1

پیشنهاد می شود :

1- از چندین نوع مختلف از کارکترها برای رمز عبور استفاده کنید، برای نمونه : B_name@183
2- برای تمام حساب های کاربری خود از یک رمز عبور استفاده نکنید
3- اطلاعاتی که براحتی درباره ی شما می توان بدست آورد مانند سن، تاریخ تولد و یا نام اعضای خانواده‌تان را برای رمز عبور استفاده نکنید.

بهترین گوشی‌های بازار در محدوده 800 هزار تا 1 میلیون تومان

بهترین گوشی‌های بازار در محدوده 800 هزار تا 1 میلیون تومان


best-phones-between-800-to-1-milion


چندی پیش برای شما بهترین گوشی‌های بازار در رنج قیمتی 700 تا 800 هزار تومان را به رشته تحریر در آوردیم و از 5 مدلی که نسبت به قیمت‌شان از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند، سخن گفتیم. حال این بار به سراغ محدوده قیمتی 800 هزار تا 1 میلیون تومان بازار آمده‌ایم تا برترین مدل‌هایی که نسبت به قیمت‌شان امکانات مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهند، معرفی نماییم.


هواوی اسند P7

Huawei-Ascend-P7

آخرین محصول هواوی در سری P این کمپانی که یکی از پرچمداران این سازنده مطرح چینی نیز به حساب می‌آید، بسیار خوش قیمت بوده و می‌توان آن را با قیمتی در حدود 950 تا 980 هزار تومان از بازار تهیه نمود و از طراحی زیبا در کنار مشخصات سخت‌افزاری دلپذیر و نمایشگر 5 اینچی فول اچ‌دی لذت برد (بررسی تخصصی این گوشی).

چرا بخرم؟

طراحی شیک و ظریف
نمایشگر با کیفیت 5 اینچی و فول‌ اچ‌دی
دوربین مناسب 13 مگاپیکسلی و دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی

چرا نخرم؟

استفاده از چیپست اختصاصی هواوی

سونی اکسپریا Z

xperia-z

نخستین محصول از سری مشهور Z سونی، یکی از خوش قیمت‌های بازار است که در کنار قابلیت‌هایی چون ضد آب بودن، از توانایی سخت‌افزاری خوب و ظاهر شکیلی بهره می‌برد. این گوشی سونی در حدود 970 هزار تومان قیمت دارد (بررسی تخصصی این گوشی).

چرا بخرم؟

ظاهر شیک با بدنه شیشه‌ای
ضد آب و ضد گرد و غبار
توانایی سخت‌افزاری مناسب
نمایشگر 5 اینچی فول اچ‌دی

چرا نخرم؟

کیفیت دوربین 12 مگاپیکسلی چندان خوب نیست
زاویه دید نمایشگر بد است
باتری متوسط

سامسونگ گلکسی S3

s3

اگر از علاقه‌مندان به گوشی‌های سامسونگ و به خصوص رده S آن هستید، این گوشی در حال حاضر با توجه به قیمت مناسب 900 هزار تومانی، یکی از خوب‌های بازار است. گلکسی S3 نمایشگری 4.8 اینچی با استفاده از فناوری Super AMOLED دارد و امکانات رنگارنگ تاچ ویز سامسونگ، از این محصول یک گوشی کارامد ساخته است (بررسی تخصصی این گوشی).

چرا بخرم؟

نمایشگر با کیفیت اچ‌دی
توانایی مناسب سخت‌افزاری
رابط کاربری چشم نواز
باتری مناسب

چرا نخرم؟

ظاهر معمولی و نچسب!

اچ‌تی‌سی دیزایر 816 دو سیم‌کارت

HTC-Desire-816

از زمانی که اچ‌تی‌سی حضورش را در بازار گوشی‌های میان رده پر رنگ کرده است، محصولات خوب و متنوعی را نیز در این بین عرضه کرده که دیزایر 816 با حدود قیمتی 900 هزار تومانی‌اش، یکی از خوب‌های بازار است. این گوشی که از سایز نسبتا بزرگی نیز بهره می‌گیرد، دارای نمایشگر با کیفیت 5.5 اینچی بوده و از اسپیکرهای استریو و دوربینی 13 مگاپیکسلی بهره می‌گیرد (بررسی تخصصی این گوشی).

چرا بخرم؟

نمایشگر با کیفیت 5.5 اینچی
اسپیکرهای با کیفیت در بالا و پایین نمایشگر
دوربین 13 مگاپیکسلی با توانایی فیلم‌برداری فول اچ‌دی
دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی
پشتیبانی هم‌زمان از دو سیم‌کارت

چرا نخرم؟

اندازه گوشی بزرگ‌تر از مدل‌های 5.5 اینچی است
محل کلید پاور نامناسب است

ال‌جی G3 Beat Dual

lg-g3-beat

طراحی خاص ال‌جی با کلیدهای تعبیه شده در پشت، به محصولات میان رده این کمپانی نیز رسیده است و مدل G3 Beat یکی از همین مدل‌هاست که با رنگ‌بندی متنوع و طراحی شکیلی که دارد، نظر بسیاری را به سمت خودش جلب می‌کند. این محصول ال‌جی که از پردازنده 4 هسته‌ای اسنپدراگون بهره می‌گیرد، با گارانتی اصلی در حدود 870 هزار تومان قیمت دارد (بررسی تخصصی این گوشی).

چرا بخرم؟

طراحی خاص و دوست داشتنی
نمایشگر با کیفیت 5 اینچی با وضوح اچ‌دی
پشتیبانی هم‌زمان از دو سیم‌کارت
وجود پورت اینفرارد
باتری توانمند

چرا نخرم؟

1 گیگابایت رم دارد
سنسور برای تنظیم نور نمایشگر نسبت به نور محیط ندارد

ایسوس زن‌فون 6

asus-zenfone6

شاید نام این مدل را کمتر شنیده باشید اما امکانات خوب در کنار قیمت بسیار مناسب که کمی بیشتر از 900 هزار تومان است، این گوشی غول پیکر 6 اینچی را تبدیل به یکی از خوب‌های بازار نموده است. زن‌فون 6 که همچون بسیاری از محصولات ایسوس از پردازنده‌ ساخت اینتل استفاده می‌کند، دارای دوربینی 13 مگاپیکسلی بوده و توانایی فیلم‌برداری فول اچ‌دی را داراست.

چرا بخرم؟

ظاهر شکیل و مستحکم
نمایشگر با کیفیت 6 اینچی
دوربین با کیفیت مناسب
باتری پر قدرت 3300 میلی‌آمپری

چرا نخرم؟

بزرگ و سنگین است
پردازنده اتم اینتل نسبت به مدل‌های اسنپدراگون ضعیف‌تر است

نوکیا لومیا 925

lumia-925

تنها گوشی غیر اندرویدی این لیست، محصولی از کمپانی نوکیا با سیستم عامل ویندوزفون است که از ظاهری خاص بهره می‌گیرد. لومیا 925 یکی از بهترین عکاسان این رده است و با آنکه عدد 8 مگاپیکسلی بر روی لنز دوربین حک شده اما به کمک کارل زایس، لرزش‌گیر اپتیکال و فناوری PureView این کمپانی، تصاویری عالی را برای شما شکار می‌کند. لومیا 925 نمایشگر AMOLED و 4.5 اینچی با وضوح اچ‌دی دارد و برای داشتنش در حدود 900 هزار تومان بایستی هزینه کنید.

چرا بخرم؟

ظاهر مستحکم و زیبا
نمایشگر با کیفیت
دوربین فوق‌العاده با توانایی فیلم‌برداری فول اچ‌دی
سیستم عامل روان و کارامد

چرا نخرم؟

رم 1 گیگابایتی
اندازه بزرگ نسبت به سایز نمایشگر

سونی اکسپریا Z Ultra

Sony-Xperia-Z-Ultra-front

غول پیکرترین محصول سونی موبایل تا به امروز، با قیمت بسیار مناسب (در حدود 950 هزار تومان) و کیفیت مثال زدنی‌اش، یکی از خوب‌های بازار است، به شرطی که بتوانید با سایز بزرگ 6.44 اینچی نمایشگر آن کنار بیایید. این محصول سونی که قدرتمندترین محصول این لیست نیز است (چیپست اسنپدراگون 800)، ضخامتی بسیار باریک داشته و همچون اکثر پرچمداران این کمپانی ضد آب است (بررسی تخصصی این گوشی).

چرا بخرم؟

طراحی بسیار باریک و شکیل
نمایشگر با کیفیت فول اچ‌دی
قدرت سخت‌افزاری عالی
ضد آب و گرد و غبار

چرا نخرم؟

خیلی بزرگ است!
دوربین 8 مگاپیکسلی کیفیت متوسطی دارد


منبع : آی تی رسان

سن فکری شما چقدر است؟

شاید هر نوع تستی را امتحان یا انتخاب کرده باشید، این بار تست فکر هم بگیرید و مشخص کنید سن فکر شما چقدر است. دانستن سطح فکری از نظر سن خیلی اهمیت دارد مثلا یک نوجوان سطح فکری او بیشتر از سن آن باشید یعنی طرز تفکر و رفتار یا حتی کارهای که در مقابل دیگران انجام می دهد این را نشان بدهد که از نظر فکری سن فکر او در حد بالای باشد نسبت به هم سن و سالهای خودش. پس شما هم با یک نرم افزار کم حجم و بسیار عالی سن فکر خود را بسنجید و ببینید سن فکری شما چقدر است و خود مقایسه کنید که آیا سن فکری شما در این سطح می باشد یا خیر.
سن فکریتان چقدر است

نرم افزار محاسبه سن فکری شما که هم اکنون می توانید از دریچه فناوری اطلاعات آن را دانلود کنید بسیار جذاب و طرز محاسبه سن فکری شما بسیار آسان است. در این نرم افزار 6 سوال از شما پرسیده می شود و چیزی که اهمیت زیادی دارد این است که پاسخ های را انتخاب کنید که با طرز فکرتان تطبیق داشته باشد و عددی که در پایان تست به شما نشان داده می شود سن فکری شما می باشد. لازم به ذکر است عکس العمل شما در جواب دادن به سوالات در نتیجه سنی تاثیر خواهد داشت به این منظور نتیجه درست در امتحان اول به دست خواهد آمد.


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان


 دانلود

سیستم عامل جدید سامسونگ در راه است

سیستم عامل جدید سامسونگ در راه است


قدس آنلاین – رها واعظی: پس از سال ها آزمایش و پروژه های توسعه یی، بالاخره سامسونگ اعلام کرد که سیستم عامل جدید خود را تا پایان سال راهی دنیای فناوری خواهد کرد.



به گزارش گروه دانش وفناوری قدس آنلاین، سیستم عامل جدید سامسونگ که Tizen نام دارد، قرار است تا پایان سال 2015 بر روی سیستم های سامسونگ بارگذاری شود.

این سیستم عامل که سال ها برای تولید آن زحمت کشیده شده، بسیار سبک تر از سایر سیستم عامل ها بوده و می تواند جایگزینی برای آندروید باشد.

در این سیستم عامل، قابلیتی وجود دارد که با وجود لمس نقاط بیش تر، به قدرت پردازش کم تری نیاز است و این قابلیت TouchWiz نام گرفته است.

سیستم عامل Tizen سامسونگ قابل استفاده در تمام سیستم های سخت افزاری این کمپانی از جمله لوازم خانگی و صوتی و تصویری خواهد بود.

گوگل و اپل هنوز اظهار نظری در خصوص سیستم عامل جدید سامسونگ نداشته اند.

کارشناسان اعلام کرده اند که سامسونگ، با ورود به دنیای سیستم عامل ها، بازار گسترده تری برای خود دست و پا خواهد کرد.


منبع : شهر خبر