سیادرکا نیوز

سیادرکا نیوز

علمی - فرهنگی - اجتماعی - هنری
سیادرکا نیوز

سیادرکا نیوز

علمی - فرهنگی - اجتماعی - هنری

صندلی های بویینگ 787 Dreamliner با سیستم عامل اندروید

صندلی های بویینگ 787 Dreamliner با سیستم عامل اندروید



هواپیمای بویینگ 787 Dreamliner پرطرفدار ترین هواپیما در میان شرکت های هواپیمایی به حساب می آید. این هواپیما نسبت به مدل مشهور 767 حدود ۲۰ درصد سوخت کمتری مصرف می کند و همین موضوع سبب شده که شرکت بویینگ تا اینجا ۸۵۹ سفارش خرید دریافت بکند. تحویل این هواپیماها از سال گذشته میلادی آغاز شده اما تا اینجا فقط ۱۴ هواپیما تحویل داده شده است.


شرکت بویینگ قصد دارد با تغییر خط تولید اش از سال آینده میلادی سرعت تولید را به ۱۰ عدد در ماه برساند اما با وجود تعداد زیاد سفارشات، برخی شرکت های هواپیمایی باید بین ۵ تا ۱۰ سال برای تحویل سفارش شان صبر کنند. البته در این صنعت، این زمان ها چیز عجیبی به حساب نمی آید. اما چیزی که برای ما جالب است صندلی های این هواپیما است.


هر کدام از صندلی های این هواپیما یک سیستم سرگرمی دارد که با سیستم عامل اندروید کار می کند. شرکت بویینگ دو انتخاب برای خریداران مشخص کرده است. یک سیستم توسط شرکت پاناسونیک ساخته شده و فقط می دانیم که با اندروید کار می کند و سیستم دوم توسط Thales ساخته شده است.


چند روز پیش شرکت هواپیمایی قطر در یک نمایشگاه، هواپیمای جدید 787 Dreamliner خودش را نشان داد که به تازگی آن را تحویل گرفته است. این هواپیما مجهز به ۲۵۴ صندلی است که هر کدام از آنها مجهز به یک سیستم تفریحی و ارتباطی ساخت Thales هستند.


صندلی های کلاس درجه یک از نمایشگرهای ۱۷ اینچی و بقیه صندلی ها دارای نمایشگر ۱۰ اینچی هستند. کل سخت افزار این سیستم در پشت صندلی قرار گرفته و اگر بخواهید از مشخصات فنی بپرسید با این اطلاعات مواجه می شوید:


درون هر صندلی یک پردازشگر ۲ هسته ای ARM قرار گرفته به همراه یک گیگابایت رم و یک حافظه ۲۵۶ گیگابایتی از نوع اس اس دی. ضمنا این کامپیوترها به یک سرور مرکزی در هواپیما متصل اند که دارای ۳۲ هسته پردازشگر و ۱۲۸ گیگابایت رم است. به همراه یک حافظه ۴ ترابایتی اس اس دی.


اگر اینها را با هم جمع بزنید متوجه می شوید که این هواپیما دارای ۵۰۸ پردازشگر از نوع ای آر ام و ۳۲ هسته x86 است به همراه ۳۸۲ گیگابایت رم و ۶۹ ترابایت حافظه اس اس دی! ضمنا هواپیما از اینترنت وای-فای و شبکه موبایل GSM و 3G هم پشتیبانی می کند که ارتباط موبایلی توسط ارتباط ماهواره ای هواپیما برقرار می شود. بنابراین هنگام پرواز می توانید مانند روی زمین از تلفن همراه تان استفاده کنید.


در پایان نیز بد نیست بدانید که استفاده از حافظه اس اس دی و دیگر بهینه سازی ها در طراحی سبب شده که سیستم تفریحی این هواپیما نسبت به دیگر مدل ها سبک تر باشد و همین موضوع یکی از دلایل مصرف کمتر سوخت در این مدل است که 0.8 درصد صرفه جویی را به همراه داشته است. به نظر درصد کوچکی می آید اما با محاسبه ۲ پرواز در روز، این معادل ۲۰۰۰ لیتر صرفه جویی در سوخت و نزدیک به ۱.۵میلیون دلار صرفه جویی در هزینه های سالانه هواپیما است.


طول عمر خود را افزایش دهید

با کم کردن ساعت نشستن بر روی صندلی طول عمر خود را افزایش دهید



حتما تا به حال مقالات زیادی در مورد نشستن طولانی مدت بر روی صندلی و مضرات آن خوانده اید، اما آیا واقعا میدانید که دقیقا چند ساعت نشستن در طول روز می تواند آسیب پذیر باشد؟ آیا میدانید با کم کردن ساعات نشستن خود در طول روز میتوانید طول عمر خود را افزایش دهید؟ یک تحقیق جدید در این باره میگوید کاهش میزان زمان نشستن در طول روز به کمتر از سه ساعت میتواند طول عمر انسان را تا 2 سال افزایش دهد.


تحقیق مورد نظر در دانشگاه هاروارد بر روی 167 هزار نفر در طول 4 تا 14 سال صورت گرفته است. در این تحقیق عادات سلامتی و غذایی شرکت کنندگان مورد بررسی قرار گرفته که یکی از این عادات، ساعت های نشستن افراد در طول روز است. محققان با بررسی و ترکیب شرایط موجود ریسک مرگ ناشی از نشستن زیاد را در آزمایش های خود محاسبه کردند.

براساس این تحقیق مردم آمریکا با نشستن بیش از سه ساعت در طول روز 2 سال از عمر خود را از دست می دهند و هم چنین نشستن بیش از دو ساعت برای تماشای تلویزیون باعث کاهش عمر انسان به مدت 1.4 سال می گردد. محققان به این نتیجه رسیدند که با کاهش زمان نشستن در طول روز میتوانید امید به زندگی را در خود افزایش دهید.

نشستن طولانی مدت حتی برای کسانی که تمرینات ورزشی زیاد و منظم هم دارند ممکن است خطرساز باشد. پس بهتر است یک تصمیم جدی برای کم کردن عوارض ناشی از این خطر گرفته شود. اما آیا در دنیای امروز چنین کاری امکان دارد؟ پیشرفت تکنولوژی روز به روز باعث کم تر شدن فعالیت های بدنی انسان ها می شود. همه ما بیشتر وقت مان را پشت کامپیوتر سپری می کنیم، پس با این شرایط بهتر است لااقل عادت درست نشستن بر روی صندلی را در خودمان تقویت کرده و یا به دنبال یک راه حل بهتر برای کم کردن آسیب های ناشی از نشستن زیاد باشیم و سعی کنیم بعد از هر یک ساعت نشستن مدتی را از جای خود برخاسته و قدم بزنیم.

شما در این زمینه تجربه ای دارید؟

برای افزایش طول عمر و سالم زندگی کردن قدمی برداشته اید؟


آیا مخترع موس، با محصول ابداعی خود تبدیل به فرد ثروتمندی شد؟

آیا مخترع موس، با محصول ابداعی خود تبدیل به فرد ثروتمندی شد؟



هنگامی که به اختراعات شگفت انگیز و تاریخ ساز ۱۰۰ سال گذشته نگاهی بیاندازیم، بی شک یکی از آنها که دنیا را تغییر داد، موس کامپیوتر بود. با نشانه روی و کلیک کردن، شما می توانید چیزهای مختلف را به راحتی روی صقحه نمایش کامپیوترتان مدیریت و اداره کنید. و کارهایی که کاربران کامپیوتر تا قبل از این اختراع، حتی فکرش را هم نمی کردند، قابل انجام و امکان پذیر شده اند.


یک بار دیگر به طور جدی به موس کامپیوتر بیاندیشید. ما بدون آن چه می توانستیم کار کنیم؟ فکر کردن به دنیای بدون موس هم ترسناک است. اولین موس از یک جعبه چوبی ساخته شده بود و از چرخ های واقعی بهره می بٌرد! یعنی دقیقا چیزی مانند عکس زیر:


Sparksspace018[7]-001-narenji-ir.jpg


احتمالا حدس می زنید فردی که موس را اختراع کرد، با توجه به گستره کاربرد آن، باید میلیاردر شده باشد، درست است؟ پاسخ این سوال منفی است. Douglas Engelbart موس را در سال ۱۹۶۳ اختراع کرد و پتنت آن را در سال ۱۹۶۷ به نام خود ثبت داد.


اما خب، مانند بسیاری از بزرگان علم، انگلبارت از زمان خود خیلی جلوتر بود و پیش از آنکه کامپیوترهای شخصی به همراه موس همه گیر شده و جای خود را در دنیای تکنولوژی باز کنند، متاسفانه اعتبار پتنت وی پایان یافته بود! و بدین گونه وی از هرگونه درآمدی از این اختراع بزرگ خود بی بهره ماند.



Douglas_Engelbart-001-narenji-ir.jpg


اما اعتباری که ابداعات این چنینی برای وی به ارمغان آوردند، بسیار فراوان بود. برای مثال، هنوز از مراسم معرفی موس، که در ۹ دسامبر ۱۹۸۰ در انستیتو تحقیقاتی استنفورد در منلو پارک انجام شده، به عنوان The Mother of all Demos یاد می کنند.


معرفی آفیس 2013

آیا مایکروسافت دوشنبه آفیس 2013 را معرفی می کند؟




در حالی که به ارایه ویندوز 8 نزدیک می شویم، وقت اش رسیده که به نسخه جدید مجموعه آفیس هم خوش آمد بگویم. احتمالا قرار است از آفیس پانزدهم مایکروسافت روز دوشنبه پرده برداری شود و سرانجام خواهیم دید که این شرکت، مجموعه نرم افزاری مشهور اش را چگونه تغییر داده است.


با توجه به تغییرات زیادی که در ویندوز 8 داده شده باید منتظر تغییرات عمده در مجموعه آفیس هم باشیم و مایکروسافت آن را برای استفاده در نمایشگرهای لمسی آماده کرده است. طی سال های گذشته شرکت گوگل کاربران را به استفاده از سرویس آنلاین گوگل داکس ترغیب کرده است و با تکامل تدریجی آن افراد زیادی را هم به سوی خود کشیده. اما مجموعه آفیس مایکروسافت همچنان بر بازار غلبه دارد و حدود ۲۲ میلیارد دلار از گردش مالی ۷۰ میلیاردی مایکروسافت در سال ۲۰۱۱ را تامین کرده است.


پیش بینی میشود مجموعه جدید علاوه بر تغییرات گسترده در ظاهر، حاوی امکانات مختلف جدید زیادی هم باشد و احتمالا نسخه ای برای کاربران آی پد نیز ارایه خواهد شد. البته دوشنبه فقط مراسم معرفی خواهد بود و گفته می شود که آفیس ۲۰۱۳ در ابتدای سال آینده میلادی قابل دانلود خواهد بود.


هوایپمای کنترلی و تصویر برداری همزمان

هوایپمای کنترلی و تصویر برداری همزمان



هواپیماهای کوچک کنترل از راه دور یکی از گجت های محبوب به شمار می روند که هر کسی دوست دارد یکی از آنها داشته باشد. حالا هواپیمای کنترلی Spy Hawk از شرکت RED5 جزو مدل هایی است که علاوه بر پرواز، کار تصویر برداری را هم انجام می دهد.


این هواپیما دارای یک دوربین ۵ مگاپیکسلی است که در دماغه آن نصب شده و توسط آن کار ثبت ویدیو و جمع آوری اطلاعات را انجام می دهد. جالب تر اینکه تصاویر مستقیما روی یک نمایشگر ۳.۵ اینچی ارسال می شود که روی کنترل آن تعبیه شده است. یک کارت حافظه ۴ گیگابایتی هم روی آن قرار دارد که ضبط ویدیوها را به عهده دارد.


این هواپیما به یک سیستم خلبان خودکار نیز مجهز است که در کنترل هواپیما به هدایت گر آن کمک می کند و هواپیما را در زاویه مناسب نگه میدارد. این امکان سبب می شود که راحت تر بتوان به زمین نزدیک شد و تصاویر بهتری تهیه کرد. ضمن اینکه Spy Hawk می تواند تا ۶۰۰ متر از کنترل اصلی اش دور شود. اما بخش بد اینجا است که باطری این هواپیما تنها برای ۱۵ دقیقه پرواز دوام می آورد.


اما شاید بدتر از باطری، موضوع قیمت اش باشد که برای داشتن آن باید ۳۰۵ دلار هزینه کنید.