سیادرکا نیوز

سیادرکا نیوز

علمی - فرهنگی - اجتماعی - هنری
سیادرکا نیوز

سیادرکا نیوز

علمی - فرهنگی - اجتماعی - هنری

مردی با ۲۴ انگشت

مردی با ۲۴ انگشت

مردم کوبا او را ۲۴ صدا می کنند.

به گزارش «۲۴»، یواندری هرناندز گاریدو لقب «مرد ۲۴تایی» را به خاطر انگشت های دست و پایش کسب کرده است یعنی در هر دست و پا شش انگشت دارد که خودش به این انگشتان خیلی افتخار می کند و آنها را مایه مباهات خود می‌داند.



او می گوید تعداد اضافی انگشتان او را قادر به کارهای عجیب و غریب مثل بالا رفتن از درختان و مکان های صعب العبور می کند. از مشاغل مهم او عکس گرفتن با توریست ها و بریدن نارگیل ها است که در این کار مهارت زیادی دارد.

اخیراً یکی از گردشگران برای عکس گرفتن با او ۱۰ دلار پرداخت کرد در حالیکه به گفته هرناندز در این کشور مردم به طور متوسط ماهیانه ۲۰ دلار درآمد دارند.

مرد۲۴ تایی

او شغل ثابتی ندارد و به کمک ۲۴ انگشت خود سعی می کند امور خانواده خود را بگذراند. در کودکی هرناندز با فیدل کاسترو نیز دیدار داشته است. هرناندز می گوید میلیون ها دوست از سراسر کشور دارد که هر روز برای دیدن انگشتانش به خانه او می آیند ولی او همچنان به زندگی عادی خود ادامه می دهد.


گردآوری: مجله آنلاین روزِ شادی

عکس عجیب ولی جالب

این عکس عجیب ولی جالب را حتما ببینید


همانطور که در این تصویر نیز دیده می شود، چهار دیکتاتور سقوط کرده عرب، در یک عکس یادگاری به گونه ای ایستانده اند که ترتیب سقوطشان از قدرت نیز تاریخ ۱۴۳۲ را تشکیل می دهد، و این همان سال فعلی هجری است که در آن به سر می بریم.
 قدیمی ها در یک ضرب المثل معروف می گویند: «هیچ کار خداوند بی حکمت نیست».



با بررسی سقوط دیکتاتورهای عربی در انقلاب های اخیر و ترتیب سقوط آنان، می توان به نتیجه ای جالب دست یافت.



منبع : شیعه آنلاین

بلندترین و کوتاه‌ ترین مردان ایران

بلندترین و کوتاه‌ ترین مردان ایران


چندی پیش مرتضی مهرزاد ۲۴۴ سانتی بلندقدترین مرد ایران و اسیا که پیش از این او را درمجموعه ماه عسل دیدیم با حسین پرکاس ۵۸ سانتی که از اهالی مرودشت است ملاقات کرد.

شایان ذکر است مرتضی مهرزاد در روستای اجاکله واقع در چالوس زندگی میکند و یکی از پاهای ایشان ۱۵ سانت کوتاه تر از دیگری است.


 


نترس‌ترین کارگر جهان

نترس‌ترین کارگر جهان


پل معلق آنژای که برفراز دره دیهانگ در مرکز چین احداث شده، رکورددار بلندترین و طولانی‌ترین پل متصل‌کننده دو تونل به یکدیگر است. طول این پل ۱۱۷۰ متر و ارتفاع آن از کف دره ۳۵۰ متر است!


هرچند سوژه این عکس، کارگر نترسی است که گردوغبار را از سازه‌های فلزی پل پاک می‌کند، اما پل آنژای در نوع خود یک شاهکار مهندسی به شمار می‌رود. برای اطمینان از پایداری سازه تیر، دکتر ژنگچینگ چن از دانشگاه هونان، مدلی ۱۲متری از این سازه را در تونل باد آزمایش کرد. نتایج نشان داد که سازه در برابر بادهایی با سرعت ۱۱۰ متر بر ثانیه (معادل ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت) بی‌حرکت و پایدار می‌ماند و این در حالی است که استاندارد جهانی، سرعت باد را ۵۰متر بر ثانیه (معادل ۱۸۰ کیلومتر بر ثانیه) تعیین کرده است.


منبع : خبرآنلاین

شلوارهای مجهز به پنکه

شلوارهای مجهز به پنکه


محققان ژاپنی شلواری تولید کرده اند که با پوشیدن آن در تابستان، دیگر احساس گرما نخواهید کرد.
این شلوارها که تهویه خنک کننده Kuchofuku نام دارند در واقع از ۲ پنکه استفاده می کند که با باتری کار می کنند.
این پنکه ها جریان هوای تازه را به پا و بخشی از بدن می رساند.
این پنکه در جیب های خاصی از این شلوار تعبیه شده، بسیار سبک هستند و فرد احساس سنگینی اضافی نمی کند.



این شلوار از ۵۶ درصد پلی استر، ۳۵ درصد کتان تولید شده و در سایزهای M, L, 2L و XL و فقط در رنگ خاکی- سبز کم رنگ در دسترس علاقمندان است. شرکت Kuchofuku پیش از این نیز محصولات دارای تهویه هوا مانند تی شرت، کاپشن، کت و کلاه و حتی تشک خواب نیز تولید کرده است.

با این حال ظاهرا قیمت این شلوار های خنک کننده ارزان نیست و با قیمت ۲۰۶ دلار در بازارهای ژاپن به فروش می رسد.


منبع: mehrnews.com