سیادرکا نیوز

سیادرکا نیوز

علمی - فرهنگی - اجتماعی - هنری
سیادرکا نیوز

سیادرکا نیوز

علمی - فرهنگی - اجتماعی - هنری

شکستن قلنج

شاید شما هم جزو آن دسته از مردم، بویژه جوان‌ترهایی باشید که گهگاه با به صدا درآوردن انگشتان دست، گردن یا مهره‌های کمرشان، اصطلاحا قلنجشان را می‌شکنند.

کسانی را که این کار را پیوسته و مدام انجام می‌دهند. اگر خودتان هم جزو این افرادید، خوب است

در‌این‌باره بیشتر بدانید:


در سال 1971 میلادی دو دانشمند آلمانی به مفصل سوم بین انگشت و کف دست نیرویی کششی وارد آوردند و با مشاهده شکل‌گیری حباب‌هایی از گاز در این آزمایش ثابت کردند که فشار بر مفاصل یاد شده سبب آزاد شدن گاز Co2 می‌شود.


وارد آمدن نیروی کششی بین سطوح مفصل سبب افزایش حجم آن و کاهش فشار مایعی می‌شود که درون مفصل است. این کاهش به خروج گاز درون مفصل و ایجاد حباب می‌انجامد.


وارد آوردن فشار بخصوص با شکستن قلنج سبب حرکت مایع درون مفصل به قسمت‌هایی می‌شود که زیر فشار کمتر باشد.

صدای حاصل از شکستن قلنج به سبب خوابیدن یا ترکیدن همین حباب‌های گاز در جریان حرکت مایع درون مفصل است.


شکستن قلنج کمر، گردن و بخصوص انگشت‌ها برای رفع خستگی، شاید موجب احساس راحتی شود، اما عارضه ساییدگی زودرس مفصل‌ها را به دنبال خواهد آورد.


با اولین نشانه‌های ساییدگی، درد و التهاب مفاصل بویژه در انگشت‌ها و گردن که حساس‌تر از مهره‌های کمر هستند شروع خواهد شد. در میان انگشتان دست، انگشت شست بیش از انگشتان دیگر در معرض خطر است.


چرخش ناگهانی در ناحیه گردن و بویژه کمر هم بسیار خطرناک قلمداد شده، آسیب‌های ستون فقرات و عضلات گردن را شدیدتر می‌کند.


شکستن قلنج به سبب ایجاد حس راحتی و رفع موقت خستگی، ممکن است سبب تکرار و عادت به انجام عمل شود. تکرار و عادت، افزون بر ایجاد اختلال وابستگی روانی، خرابی‌ها و آسیب‌های مفصلی را زودتر و شدیدتر پیش می‌آورد.


تا آنجا که می‌توانید از شکستن قلنج مفاصل‌تان خودداری کنید.

چگونه از اشعه های مضر کامپیوتر جلوگیری کنیم؟


امروزه بسیاری از افراد در سراسر جهان وجود دارند که بدون استفاده از کامپیوتر نمی توانند زندگی خود را بگذرانند، زیرا از طریق کامپیوتر کار می کنند و شغل آنها وابسته به کامپیوتر است.

کودکان هم از کامپیوتر برای سرگرمی و بازی استفاده می کنند.

اما آیا همه استفاده کنندگان از کامپیوتر با ضررهای این وسیله مدرن آشنایی دارند؟

کامپیوتر از خود اشعه های مضری را منتشر می کند که بر سلامتی افراد تاثیرات بدی را بر جای می گذارد. ضررهای قرارگیری در معرض اشعه های کامپیوتر، مانند قرارگیری در معرض دود سیگار می باشد. همان طور که یک فرد علی رغم اینکه سیگار نمی کشد، اما در معرض دود سیگار آسیب می بیند، فردی هم که در معرض تابش اشعه های کامپیوتر قرار می گیرد دچار آسیب خواهد شد.


7 روش زیر به شما کمک می کند که با این خطرات مقابله کنید:


1- رژیم غذایی مناسب: برای پیشگیری و کاهش اثرات اشعه کامپیوتر باید شیوه زندگی خود را تغییر دهیم. افراد می توانند با مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین A وC با این مشکل مقابله کنند.


ویتامین C در سبزیجات و میوه های تازه و بیشتر در مرکبات (پرتقال، گریپ فروت، انواع لیمو و نارنگی)، کیوی، انواع توت، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، هندوانه، طالبی، توت فرنگی، سیب زمینی و سبزیجات برگ سبز مثل کلم بروکلی موجود است.

منابع غنی از ویتامین A عبارتند از: سیب زمینی شیرین، هویج، کدو حلوایی، طالبی، زردآلو، کلم بروکلی، گریپ فروت، اسفناج و سایر سبزیجات سبز تیره و برگی شکل، جگر، شیر، زرده تخم مرغ، پنیر چدار، هلو و ماهی.


2- استفاده از کولر و دستگاه تهویه: بسیاری از تحقیقات نشان می دهد صفحه نمایش کامپیوتر، انواع خاصی از مواد سرطان‌زا را منتشر می کند که برای سلامتی انسان بسیار مضرند. لذا یک راه مفید برای مقابله با این مشکل، قرار دادن کامپیوتر در نزدیکی کولر و یا دستگاه تهویه هوا است که این مواد سرطان زا را از استفاده کنندگان کامپیوتر دور کند.


3- رعایت فاصله ایمن با صفحه کامپیوتر: از آنجا که اشعه کامپیوتر در تمامی جهات پخش می شود، نوع قرارگیری کامپیوتر می تواند کاهش تابش از آن را در پی داشته باشد .


فاصله چشم شما تا کامپیوتر باید حداقل 80 سانتیمتر باشد تا کمتر آسیب ببیند.

با توجه به این نکته که قسمت پشت کامپیوتر هم اشعه های زیادی را تولید می کند، کامپیوتر خود را طوری قرار دهید که قسمت پشت آن مشرف به مکانی نباشد که افراد دیگر رفت‌وآمد می کنند.


4- تعویض کامپیوتر قدیمی: در نظر داشته باشید که کامپیوترهای قدیمی خیلی بیشتر از کامپیوترهای جدید، اشعه ساطع می کنند. بنابراین هنگام کار با مدل های قدیمی، بیشتر مراقب سلامتی خود باشید.


5- قرار دادن صفحات مخصوص روی صفحه نمایش کامپیوتر: قراردادن صفحات مخصوص که اثر تابش های کامپیوتر را کمتر می کند، می تواند راه حل مناسبی باشد. استفاده از این صفحات مخصوص در کامپیوترهای قدیمی چندین سال پیش رایج بود.


6- مراقب پوست خود باشید: اشعه های ساطع شده از کامپیوتر می تواند بر پوست شما اثر گذاشته و آسیب زا باشد. بنابراین توصیه می شود که هنگام استفاده از آن کرم ضدآفتاب بزنید.


به یاد داشته باشید که بعد از استفاده از کامپیوتر، صورت و دست های خود را بشویید تا اگر هر گونه ذرات الکترومغناطیسی به سطح بیرونی پوست شما وصل شده اند، از بین بروند.

7- استفاده از برخی گیاهان که جاذب اشعه های مضر ساطع شده از کامپیوتر هستند: استفاده کنندگان از کامپیوتر باید این نکته را در نظر بگیرند که پس از به کارگیری گام های قبلی می توانند در نزدیکی کامپیوتر خود از گیاهان جاذب تابش های ساطع شده از کامپیوتر استفاده کنند، مانند گیاه کاکتوس.
 
توصیه های مهم:

- هنگام استفاده از کامپیوتر توجه داشته باشید که جسم فلزی در نزدیکی شما وجود نداشته باشد، زیرا اشیای فلزی می توانند تابش های الکترومغناطیسی ساطع شده از کامپیوتر ر ا منعکس کنند و به سلامتی شما ضرر جدی برسانند.

- کارشناسان استفاده از صفحه نمایش های LCD را توصیه می کنند و مدل های قدیمی را آسیب زا می دانند.


- بسیاری از محققان قرارگیری طولانی مدت و پشت سرهم را در مقابل کامپیوتر بسیار مضر می دانند. استفاده طولانی مدت علاوه بر تاثیر بر سلامت جسمی، سلامت روحی و روانی افراد را نیز تحت الشعاع قرار می دهد و آنها را از برقراری ارتباط اجتماعی با افراد واقعی دور می کند و به سمت انزوا و زندگی فرد محور سوق می دهد.

- استفاده طولانی مدت از لپ تاپ در مردان منجر به نازایی آنها می شود، زیرا گرما و اشعه ناشی از آن می توانند بر کیفیت و کمیت تولید اسپرم ها تاثیرات منفی بگذارد.

منبع: پی سی پارسی

آیا می دانستید ?

آیا می دانستیدکه...


آیا میدانستید که: ایرانی ها روزانه بطور متوسط حتی نصف استکان هم شیر نمیخورند ؟


آیا میدانستید که: هر ۵۰ ثانیه یک نفر در دنیا به بیماری ایدز مبتلا میشود ؟

آیا میدانستید که: هنگام صحبت برای بیان هر کلمه هفتاد و دو ماهیچه به کار گرفته می‌شود ؟


آیا میدانستید که: مرغ با شنیدن صدای موسیقی بزرگترین تخم را می گذارد ؟

آیا میدانستید که: جگر تنها عضو داخلی بدن است که اگر باعمل جراحی قسمتی از آن برداشته شود دوباره رشد میکند؟


آیا میدانستید که: حلزون ها می توانند 3 سال متوالی بخوابند ؟

آیا میدانستید که: در شیلی صحرایی وجود دارد که هزاران سال است در آن باران نباریده است ؟


آیا میدانستید که: کرم های ابریشم در 56 روز 6000 برابر خود غذا می خورد ؟


آیا میدانستید که: گونه ای از خرگوش قادر است 12 ساعت پس از تولد جفت گیری کند ؟


آیا میدانستید که: موشهای صحرایی چنان تکثیر می کنند که در عرض 18ماه دو موش صحرایی قادرند یک میلیون فرزند داشته باشند ؟

آیا میدانستید که: موشهای صحرایی سالانه یک سوم منابع و ذخایر غذایی جهان را نابود می سازند ؟


آیا میدانستید که: لایه پوستی که آرنج دست را پوشانده در هر ده روز یک بار عوض می شود ؟

آیا میدانستید که: شیرینی تنها مزه ای است که جنین در رحم مادر هم می فهمد ؟


آیا میدانستید که: زنبور عسل ۵ چشم دارد که ۲ تا اصلی در بغل سر و ۳ تا بر روی سر اون قرار دارد ؟

آیا میدانستید که: بیست درصد آب شیرین جهان میان آمریکا و کانادا قرار دارد ؟


آیا میدانستید که: مورچه در مایکروویو زنده می ماند ؟

آیا میدانستید که: خوردن ۱ سیب اول صبح، بیشتر از قهوه باعث دور شدن خواب آلودگی می‌شود ؟


آیا میدانستید که: کره زمین از ۱۰۲ عنصر بوجود آمده و این ۱۰۲ عنصر در بدن انسان وجود دارد ؟

اتصال ساختمان های نوساز به شبکه فیبر نوری

الزام دولت چین برای اتصال ساختمان های نوساز به شبکه فیبر نوری



علی رغم اینکه کشورهای زیادی تصمیم دارند منازل و ساختمان ها را به شبکه فیبر نوری متصل کنند، اما این کار بسیار کند پیش می رود. برای مثال در آمریکا این کار فعلا تنها توسط گوگل (آن هم فقط در کانزاس) انجام می شود و در انگلیس هنوز مراحل مقدماتی خود را پشت سر می گذارد . و مهم تر از همه اینکه صاحبان ساختمان ها باید هزینه این کار را پرداخت کنند. اما در چین، داستان بسیار متفاوت است. طبق قوانین جدید، از اول آوریل تمامی ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی که در نزدیکی شبکه فیبر نوری‌ (فاصله 1.5 کیلومتری) ساخته شوند، به فیبر نوری متصل خواهند شد.


و البته داستان تنها درباره فیبر نوری نیست. بلکه تمامی ساختمان ها ملزم هستند که دسترسی به همه سرویس دهندگان اینترنتی و اپراتورهای نزدیک را ممکن سازند تا ساکنان ساختمان با آزادی کامل امکان انتخاب سرویس دهنده خود را داشته باشند. چین تصمیم دارد تا پایان ۲۰۱۵ بیش از ۴۰ میلیون خانواده را به شبکه فیبر نوری کشوری متصل کند. در حالی که طی همین مدت زمان، در ایالات متحده احتمالا خبری از یک شبکه سراسری نخواهد بود و حتی رقیبی هم برای پروژه فیبر گوگل پیدا نخواهد شد.


Raspberry Pi

فروش بیش از یک میلیون Raspberry Pi تا کنون



باز هم گزارش ها درباره یکی دیگر از محصولات نوپای دنیای دیجیتال به میدان آمده اند و این بار خبر از موفقیت کامپیوتر لینوکسی ۳۵ دلاری رسپبری پی دارند. اگر به خاطر داشته باشید، این کامپیوتر کوچک تنها طی ۲۴ ساعت پیش فروش محصول خود را به پایان رساند. و البته عرضه آن به دلیل مشکلات تولید و توزیع، با تاخیر روبرو شد. اما با شروع عرضه آن در آوریل ۲۰۱۲، رسپبری پی بالاخره توانست به رکوردهای تازه ای دست یابد.


این شرکت هفته جاری را برای اعلام میزان موفقیت خود انتخاب کرده و می گوید یکی از دو توزیع کننده عمده رسپبری تا کنون به تنهایی نیم میلیون دستگاه از این گجت جذاب را به فروش رسانده است.

بنیاد رسپبری پی در سایت خود نوشته است:

Premier Farnell تنها یکی از دو توزیع کننده رسمی محصولات ما است. و تا کنون هیچ اطلاعات به روزی از توزیع کننده دوم (RS Components) در اختیار نداریم. اما منابع پرمیر فرنل می گویند احتمالا تا کنون بیش از یک میلیون رسپبری پای در دنیا به فروش رفته است.

اکنون این مینی کامپیوتر جمع و جور به دلیل قیمت بسیار مناسب و همچنین قابلیت هک پذیری بالا، تبدیل به یکی از گزینه های محبوب بسیاری از کاربران حرفه ای شده است. به گونه ای که بنیاد رسپبری پی ماه گذشته سایت Pi Store را برای عرضه و اشتراک گذاری اپلیکیشن های نوشته شده برای این کامپیوتر، راه اندازی کرد.