سیادرکا نیوز

سیادرکا نیوز

علمی - فرهنگی - اجتماعی - هنری
سیادرکا نیوز

سیادرکا نیوز

علمی - فرهنگی - اجتماعی - هنری

روش جدید جلوگیری از ویروسی شدن فلش


  این روز ها استفاده از فلش مموری ها و کول دیسک ها بسیار فراگیر شده طوری که در جیب همه یک عدد کول دیسک پیدا میشود. از طرفی دیگر ویروس ها و کرم های زیادی نیز در کمین فلش مموری ها نشسته اند و کمتر فلش مموری پیدا می شود که ویروسی نباشد ! اکثر این کرم ها به محض اتصال فلش به یو اس بی منتقل می شوند و یک فایل اتوران در ریشه درایو ایجاد میکنند و باعث گسترش خود می شوند. بسیاری از آن ها توسط یک آنتی ویروس به روز شناسایی و حذف می گردند و بسیاری هم که جدید هستند به انتشار خود ادامه میدهند. اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. در ادامه روشی جدید را به شما آموزش میدهم تا از ویروسی شدن فلش خود به طور 100 درصد جلوگیری کنید و با خیال راحت به هر کامپیوتری که میخواهید فلش خود را متصل کنید.

بطور خلاصه در این روش ما می خواهیم مقدار فضای خالی موجود در فلش را با یک فایل ساختگی یا Dummy پر کنیم تا هیچ فایلی نتواند درون فلش ذخیره و ایجاد شود.

قبل از انجام این کار ما نیاز به دانستن میزان فضای خالی موجود در فلش داریم. برای این کار بر روی درایو فلش راست کلیک کنید و گزینه Properties را برگزینید. در پنجره باز شده میزان دقیق فضای خالی را یاداشت کنید.





حال در قسمت run فرمان Cmd را تایپ کنید. در این قسمت ما میخواهیم توسط فرمان Fsutil یک فایل با حجم دلخواه ایجاد کنیم بدین منظور فرمان زیر را وارد کنید و کلید Enter را فشار دهید.

fsutil file createnew F:\IamDummy 1300594688

شما باید بجای عدد مذکور میزان فضای خالی در فلش مموری خود را وارد کنید و منتظر شوید تا فایلی با نام Iamdummy با حجم مورد نظر ساخته شود. انتخاب این نام دلخواه بوده و میتوانید یک نام دیگر را برگزینید.





حال اگر دوباره میزان فضای خالی در فلش خود را مشاهده کنید خواهید دید که عدد صفر نمایش داده میشود این بدین معنی است که حتی 1 بیت هم فضای خالی در فلش شما موجود نیست !





حال درون فلش خود یک فایل txt جدید ایجاد کنید و متنی را به اندازه 1 کاراکتر درون آن تایپ کنید و آن را ذخیره کنید خواهید دید که با پیغام کمبود فضا مواجه می شوید.




اکنون با خیال راحت با دوستان خود بر سر ویروسی نشدن فلش خود شرط بندی کنید !

اگر از محیط داس خوشتان نمی آید میتوانید از برنامه زیر نیز جهت ساختن فایل dummy استفاده کنید





  دانلود برنامه در ادامه :



 دانلود برنامه


حجم 197 کیلو بایت



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد